کوهنوردی و اصول آن

کوهنوردی

کوهنوردی و اصول آن

کوهپیمایی و اصول آن :

کوهپیمایی (Trekking) فعالیتی پر طرفدار در سراسر جهان است.

از جمله جذابیت ها و انگیزه های موجود در این رشته از فعالیت های تامین سلامت، شادابی، ارتباط با طبیعت، انگیزه های اجتماعی و در نهایت لذت کشف و ماجراجویی است.

کوه پیمایی به معنای راه پیمایی در کوه است و با کوهنوردی تفاوت دارد، پیمایش مسیرهای کوهستانی بدون استفاده از ابزارهای فنی کوهنوردی و درگیر شدن با مسیرهای سنگی و یخی را کوه پیمایی می گویند.

کوهنوردی یکی از بهترین ورزش ها جهت کاهش وزن می باشد.

در کوهنوردی شما مجبور به پیاده روی می شوید، و همین امر است که سبب شده که کوهپیمایی برای ورزش و کاهش وزن گزینه خوبی باشد. اگر از هنگامی که اتومبیل خود را ترک نموده اید، یک ساعت پیاده روی نموده باشید.

باید یک ساعت دیگر زمان صرف نمایید تا به اتومبیل خود برگردید. حتی اگر تا بالاترین نقطه‌ی کوه هم نروید یا کل دامنه‌ی کوه را زیر پا نگذارید، مجبور هستید که برای بازگشت به تمدن خود، پیاده روی نمایید!

 

کوهنوردی

 

چگونه برای شروع یک برنامه کوهپیمایی برنامه ریزی کنیم؟

هرگز تنها به کوهستان نروید، تعداد اعضای یک گروه مناسب حداقل سه نفر است.

همه اعضای گروه نیز باید از مسیر و برنامه پیش رو شناخت و آگاهی داشته باشند.

برنامه کوه پیمایی باید متناسب با تجربه، تجهیزات، مهارت و آمادگی جسمانی همه افراد گروه برنامه ریزی شود.

آگاهی از وضع هوا بسیار مهم است، زمانی که پیش بینی هوای ناپایداری اعلام شود اصل بر تعویق برنامه به زمان دیگری است.

وضعیت هوا به ویژه در کوهستان بسیار متغیر است پس اگر با شرایطی بر خلاف پیش بینی ها روبرو شدید فورا اقدام به بازگشت کنید. تیم شما باید همواره آمادگی، زمان و تجهیزات لازم برای مواجهه با هوای خراب را داشته باشد.

همواره اطلاعات خود را درباره منطقه و مسیر برنامه های کوهپیمایی، کامل و نکات ویژه را یادداشت کنید.

اصل بازگشت را در برنامه ریزی و اجرا رعایت کنید. قبل از ساعت ۱۴ اقدام به بازگشت کنید.

شخص با مسئولیتی را در جریان برنامه خود بگذارید، بگویید از چه مسیری و با چه کسی می روید و طبق برنامه کی بازخواهید گشت.

زمانی که بازگشتید به او اطلاع دهید، همچنین اگر تاخیر خواهید داشت یا دچار مشکل شدید او را در جریان بگذارید.

در هر برنامه تجربیات جدیدی کسب می شود، دفترچه یادداشت و مداد همراه داشته باشید و نکات ویژه، خلاصه برنامه، زمانبندی و … را یادداشت کنید.

 

عینک جولبو مدل Explorer | لنز Camelon

 

مواد غذایی و نوشیدنی

مواد غذایی باید شامل پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها به نسبت 1:1:4 باشد. مقداری از مواد غذایی را برای شرایط اضطراری نگهداری کنید.
پروتیین ها مانند: گوشت، سویا، پنیر، تخم مرغ، شیرخشک و …،
چربی ها مانند: پنیر، شکلات، ماهی و …،
کربوهیدرات ها مانند: شکر، برنج، ماکارونی، شیرینی، میوه خشک و … .

سخنی با مشتریان عزیز :

بزرگترین سرمایه ما در این راه همواره مشتریان ما بوده اند

که با ارائه نظرات مفید و سازنده ما را در ادامه این مسیر دلگرم کرده اند .

به همین فروشگاه تجهیزات کوهنوردی للندیز همواره احترام به مشتری را سرلوحه خود قرار داده اند .

از این رو شما کاربران گرامی میتوانید

سوالات خود را در باره هر محصول در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

و کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

و نیز شما کاربران برای بهبود هرچه بهتر روند سایت به محصولات ما امتیاز داده

و سایت و اپلیکیشن ما را به دوستان و همنوردان خود معرفی کنید

به امید سلامتی هرچه بیشتر برای همه کوهنوردان عزیز در کشورمان.

 

 

 

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (2 رای)
دیدگاه‌ها 0

*
*